Domyślny obrazek

RADA NADZORCZA SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWEJ „AGAT” W ZŁOTORYI 

Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Agat” w Złotoryi w kadencji 2025 – 2028 od czerwca 2025r. pracuje w następującym składzie:

  • Przewodniczący – Wojdyno Tomasz
  • Z-ca Przewodniczącego – Misaczek Artur
  • Sekretarz – Kocyła Piotr
  • Członek – Kapral Franciszek
  • Członek – Koczaj Aneta
  • Członek – Owsiany Jan
  • Członek – Szarata Stefan
  • Członek – Wąsowicz Krzysztof
  • Członek – Ziemski Roman

KOMISJA REWIZYJNA RADY NADZORCZEJ SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWEJ „AGAT” W ZŁOTORYI 

  • Koczaj Aneta
  • Ziemski Roman
  • Szarata Stefan

Rada Nadzorcza sprawuje kontrolę i nadzór nad działalnością Spółdzielni. Do zakresu działania Rady Nadzorczej należy:

  • uchwalanie planów gospodarczych i programów działalności społecznej i kulturalnej,
  • zatwierdzanie wysokości opłat za utrzymanie i eksploatację nieruchomości wspólnych i mienia Spółdzielni,
  • zatwierdzanie odpisu na fundusz remontowy osiedla i nieruchomości,
  • nadzór i kontrola działalności Spółdzielni poprzez:
    • badanie okresowych sprawozdań oraz sprawozdań finansowych,
    • dokonywanie okresowych ocen wykonania przez spółdzielnię jej zadań gospodarczych, ze szczególnym uwzględnieniem przestrzegania przez Spółdzielnię praw jej członków,
    • przeprowadzanie kontroli nad sposobem załatwiania przez zarząd wniosków organów Spółdzielni i jej członków;
  • podejmowanie uchwał w sprawie nabycia nieruchomości oraz nabycia zakładu lub innej jednostki organizacyjnej,
  • podejmowanie uchwał w sprawie wyboru członków Zarządu, w tym prezesa,
  • podejmowanie uchwał w sprawie zabezpieczenia kredytu w formie hipoteki na nieruchomości, dla potrzeb której przeznaczone będą środki finansowe pochodzące z tego kredytu, po uzyskaniu pisemnej zgody większości członków spółdzielni, których prawa do lokali związane są z nieruchomością,
  • podejmowanie uchwał w sprawie przystępowania do organizacji społecznych oraz występowania z nich,
  • zatwierdzanie struktury organizacyjnej Spółdzielni,
  • rozpatrywanie skarg na działalność Zarządu,
  • składanie Walnemu Zgromadzeniu sprawozdań zawierających w szczególności wyniki kontroli i ocenę sprawozdań finansowych,
  • podejmowanie uchwał w sprawach czynności prawnych dokonywanych między Spółdzielnią a członkiem Zarządu lub dokonywanych przez spółdzielnię w interesie członka Zarządu oraz reprezentowanie Spółdzielni przy tych czynnościach, do reprezentowania spółdzielni wystarczy dwóch członków rady przez nią upoważnionych,
  • wybór podmiotu uprawnionego do badania sprawozdania finansowego Spółdzielni,
  • ustanowienie pełnomocnika uprawnionego di reprezentowania Spółdzielni w sądzie w przypadku gdy Zarząd wytoczy powództwo o uchylenie uchwały Walnego Zgromadzenia,
  • uchwalanie zasad gospodarki finansowej Spółdzielni,
  • uchwalanie regulaminu rozliczania kosztów inwestycji mieszkaniowych i ustalania wartości początkowej lokali,
  • uchwalanie regulaminu rozliczania kosztów eksploatacji i utrzymania nieruchomości (GZM) i ustalania opłat za używanie lokali Spółdzielni,
  • uchwalanie regulaminu rozliczania kosztów ciepła i ustalania opłat z tego tytułu dla lokali Spółdzielni,
  • uchwalanie regulaminu rozliczania wkładów mieszkaniowych i budowlanych oraz ustanowienia odrębnej własności lokali w Spółdzielni,
  • uchwalanie regulaminu Rady Nieruchomości,
  • uchwalanie regulaminu użytkowania płatnych miejsc parkingów osiedlowych i przydziału miejsc postojowych,
  • uchwalanie regulaminu porządku domowego,
  • uchwalanie regulaminu Zarządu,
  • uchwalanie regulaminu Komisji Rady,
  • ustalenie zasad zaliczenia członków do poszczególnych części Walnego Zgromadzenia,
  • podejmowanie uchwał w sprawie ostatecznej liczby członków Zarządu,
  • uchwalanie regulaminu zasad gospodarki remontowej i termomodernizacyjnej,
  • uchwalanie regulaminu organizowania przetargów na zawarcie umowy o ustanowienie prawa odrębnej własności do lokalu mieszkalnego.