RADA NADZORCZA SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWEJ „AGAT” W ZŁOTORYI
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Agat” w Złotoryi w kadencji 2025 – 2028 od czerwca 2025r. pracuje w następującym składzie:
- Przewodniczący – Wojdyno Tomasz
- Z-ca Przewodniczącego – Misaczek Artur
- Sekretarz – Kocyła Piotr
- Członek – Kapral Franciszek
- Członek – Koczaj Aneta
- Członek – Owsiany Jan
- Członek – Szarata Stefan
- Członek – Wąsowicz Krzysztof
- Członek – Ziemski Roman
KOMISJA REWIZYJNA RADY NADZORCZEJ SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWEJ „AGAT” W ZŁOTORYI
- Koczaj Aneta
- Ziemski Roman
- Szarata Stefan
Rada Nadzorcza sprawuje kontrolę i nadzór nad działalnością Spółdzielni. Do zakresu działania Rady Nadzorczej należy:
- uchwalanie planów gospodarczych i programów działalności społecznej i kulturalnej,
- zatwierdzanie wysokości opłat za utrzymanie i eksploatację nieruchomości wspólnych i mienia Spółdzielni,
- zatwierdzanie odpisu na fundusz remontowy osiedla i nieruchomości,
- nadzór i kontrola działalności Spółdzielni poprzez:
- badanie okresowych sprawozdań oraz sprawozdań finansowych,
- dokonywanie okresowych ocen wykonania przez spółdzielnię jej zadań gospodarczych, ze szczególnym uwzględnieniem przestrzegania przez Spółdzielnię praw jej członków,
- przeprowadzanie kontroli nad sposobem załatwiania przez zarząd wniosków organów Spółdzielni i jej członków;
- podejmowanie uchwał w sprawie nabycia nieruchomości oraz nabycia zakładu lub innej jednostki organizacyjnej,
- podejmowanie uchwał w sprawie wyboru członków Zarządu, w tym prezesa,
- podejmowanie uchwał w sprawie zabezpieczenia kredytu w formie hipoteki na nieruchomości, dla potrzeb której przeznaczone będą środki finansowe pochodzące z tego kredytu, po uzyskaniu pisemnej zgody większości członków spółdzielni, których prawa do lokali związane są z nieruchomością,
- podejmowanie uchwał w sprawie przystępowania do organizacji społecznych oraz występowania z nich,
- zatwierdzanie struktury organizacyjnej Spółdzielni,
- rozpatrywanie skarg na działalność Zarządu,
- składanie Walnemu Zgromadzeniu sprawozdań zawierających w szczególności wyniki kontroli i ocenę sprawozdań finansowych,
- podejmowanie uchwał w sprawach czynności prawnych dokonywanych między Spółdzielnią a członkiem Zarządu lub dokonywanych przez spółdzielnię w interesie członka Zarządu oraz reprezentowanie Spółdzielni przy tych czynnościach, do reprezentowania spółdzielni wystarczy dwóch członków rady przez nią upoważnionych,
- wybór podmiotu uprawnionego do badania sprawozdania finansowego Spółdzielni,
- ustanowienie pełnomocnika uprawnionego di reprezentowania Spółdzielni w sądzie w przypadku gdy Zarząd wytoczy powództwo o uchylenie uchwały Walnego Zgromadzenia,
- uchwalanie zasad gospodarki finansowej Spółdzielni,
- uchwalanie regulaminu rozliczania kosztów inwestycji mieszkaniowych i ustalania wartości początkowej lokali,
- uchwalanie regulaminu rozliczania kosztów eksploatacji i utrzymania nieruchomości (GZM) i ustalania opłat za używanie lokali Spółdzielni,
- uchwalanie regulaminu rozliczania kosztów ciepła i ustalania opłat z tego tytułu dla lokali Spółdzielni,
- uchwalanie regulaminu rozliczania wkładów mieszkaniowych i budowlanych oraz ustanowienia odrębnej własności lokali w Spółdzielni,
- uchwalanie regulaminu Rady Nieruchomości,
- uchwalanie regulaminu użytkowania płatnych miejsc parkingów osiedlowych i przydziału miejsc postojowych,
- uchwalanie regulaminu porządku domowego,
- uchwalanie regulaminu Zarządu,
- uchwalanie regulaminu Komisji Rady,
- ustalenie zasad zaliczenia członków do poszczególnych części Walnego Zgromadzenia,
- podejmowanie uchwał w sprawie ostatecznej liczby członków Zarządu,
- uchwalanie regulaminu zasad gospodarki remontowej i termomodernizacyjnej,
- uchwalanie regulaminu organizowania przetargów na zawarcie umowy o ustanowienie prawa odrębnej własności do lokalu mieszkalnego.